Du hittar vår privatpolicy längre ner på sidan. 

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Om du väljer att EJ betala med Payson utan istället väljer banköverföring som betalsätt så behandlas ej din order förrän vi ser att betalningen kommit oss till handa.

Utöver kortbetalning, banköverföring och faktura 14 dagar  erbjuder Payson betalsätt där de tar ut avgifter.
Dessa är Delbetalning och Faktura 30 dagar. Du blir informerad om avgifter och villkor när du genomför betalningen.

Payson Delbetalning (Köp över 300 kronor)

*Delbetala räntefritt:
3 mån räntefritt; Uppläggningsavgift 95 SEK; Aviavgift 29 SEK; Ränta 0,00%
6 mån räntefritt; Uppläggningsavgift 195 SEK; Aviavgift 29 SEK; Ränta 0,00%
12 mån räntefritt; Uppläggningsavgift 295 SEK; Aviavgift 29 SEK; Ränta 0,00%

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10.000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 295 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 12,70 %.

Fullständiga villkor hittar du här: Payson

Betalning med Payson


Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Frakt/Leveranstid

Normal behandlingstid  är 3 – 5 arbetsdagar på en lagervara, sedan tillkommer postens hantering.  Produkter som personifieras eller tillverkas på beställning kan ha längre behandlingstid, detaljer om detta står då i produktinformationen på respektive produkt.

Fraktkostnaden räknas ut baserat på vikt alternativt storlek på produkten. Om du bor i närheten av Malmö finns möjlighet till avhämtning.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:
Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Reklamationer

Kontakta oss och beskriv felet på din vara innan du skickar något åter till oss. Du hittar kontaktuppgifter här: KONTAKT
Under rubriker Returer hittar du mer information om returer till oss.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250:-

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Privat Policy

HUR BEHANDLAR VI DIN PERSONLIGA INFORMATION?

När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Vissa av våra kunder undrar vad vi gör med informationen och här beskriver vi lite mer formellt hur vi arbetar med information.

Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade, alltid. Det gäller även när det kommer till information.

GDPR

General Data Protection Regulation är en EU-förordning som reglerar hur vi får behandla personuppgifter. Den ersätter PUL (personuppgiftslagen) från och med 25 maj 2018. 

Du kan läsa mer om lagen och dina rättigheter här:
https://www.datainspektionen.se/fragor-och-svar/eus-dataskyddsreform/

Sammanfattning av vår informationshantering?

Vi samlar in så lite information som möjligt. Vi behöver veta var du bor för att kunna skicka varorna hem till dig.
Vill du beställa mot faktura så måste vår sammarbetspartner Payson ha ditt personnummer. Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura.
När du betalar med kort så krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Det går via en säker server och Payson sköter kortbetalningarna åt oss.

Hur Payson hanterar dina personuppgifter kan du läsa om här: Payson

Sen så måste vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv. Om du inte registrerat dig  på hemsidan lagras inte dina uppgifter i ett kundregister, utan är bara kopplade till din specifika order.  Det är alltså samma information som du får i din orderbekräftelse. Har du registrerat dig som kund på hemsidan och vill bli bortplockad från hemsidan kontakta oss så tar vi bort dig. Du hittar kontaktformulär HÄR.

Hur använder vi den här informationen?

Vi använder informationen för att expediera din beställning. Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information till dig.
Vi använder  dina adressuppgifter (ej din e-post ) för att kunna skicka produkten du köpt till dig.

Varför sparar vi den här informationen?

Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten.

Cookies

Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg.

Samt följande tjänster från Google:

Google Analytics. Detta använder vi för att analysera trafikdata, helt enkelt hur vår webshopp används.   Här kan du läser mer om vad det betyder för dig.
Facebooks pixel för trafikanalys och för att rikta annonser på facebook.

Information till andra aktörer.

Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan.

Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.

Hur länge sparar vi information?/Ta bort din information från vår databas.

Din order sparas i 12 månader från att den är färdigbehandlad i vår webbshop. Detta för att du ska kunna återkomma om du har frågor om din order. Vill du ha den bortplockad tidigare så är det bara att kontakta oss. Samma  gäller om du registrerat dig på hemsidan.

E-post i kommunikation med oss raderas vanligtvis inom 6 månader.

Övrig information om ditt köp  vi sparar finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas.